Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2009, sygn. IPPB2/415-225/09-2/LK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-225/09-2/LK
Czy w przedstawionym stanie faktycznym Spółka może uznać, że część wynagrodzenia wypłacanego jej pracownikom stanowi honorarium z tytułu przeniesienia na Spółkę autorskich praw majątkowych do utworów stanowiących rezultat prac podjętych przez tych pracowników na rzecz Spółki i zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: UPDOF), stosować do tej części wynagrodzenia koszty w wysokości 50% uzyskanego przychodu pomniejszonego o potrącone należne składki na ubezpieczenia emerytalne, rentowe oraz chorobowe, których podstawę stanowi ten przychód?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2009 r. (data wpływu 23.03.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania 50% kosztów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23.03.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania 50% kosztów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujący stan faktyczny.
Polska Sp. z o.o., Spółka Komandytowa (dalej: Spółka) prowadzi działalność między innymi w zakresie:
- działalności wydawniczej obejmującej zarówno czasopisma kolorowe magazyny, jak i wydania specjalne do poszczególnych magazynów;
- organizacji akcji specjalnych, plebiscytów wśród czytelników;
- świadczenia usług reklamowych i promocyjnych dla klientów reklamowych;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right