Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2009, sygn. IPPP1-443-309/09-2/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-309/09-2/IZ
nieodpłatne przekazanie towarów przez Spółkę, traktowane jako związane z prowadzonym przedsiębiorstwem podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż Spółka miała prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu tych towarów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Sp. z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2009 r. (data wpływu 27.03.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnych wydań towarów- jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27.03.2009 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku
od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnych wydań towarów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka z siedzibą w W. prowadzi, działalność w zakresie udostępniania kanałów telewizji satelitarnej. W ramach swojej działalności sprzedaje pakiety kanałów, odbieranych przez klientów. Z klientami Strona podpisuje umowy abonamentowe na czas określony.
W ramach swojej działalności przekazuje nieodpłatnie towary na rzecz osób fizycznych, będących pracownikami Spółki, kontrahentami, dystrybutorami usług świadczonych przez Podatnika lub odbiorcami tych usług.
Przekazywanie towarów odbywa się w formie prezentów. Wyróżnić można następujące przypadki, w ramach których Spółka dokonuje przekazania towarów:
- Nieodpłatne przekazanie w ramach konkursów organizowanych na rzecz abonentów. Konkursy polegają na tym, że do abonentów kierowane jest konkursowe pytanie na które abonenci mogą odpowiedzieć w określony sposób. Nagrody są losowane lub są przyznawane w zależności od pierwszeństwa zgłoszenia - przykładowo pierwszych 10-ciu abonentów, którzy prześlą poprawną odpowiedź wygrywa konkurs i otrzymuje nagrodę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right