Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.03.2009, sygn. IPPP1-443-15/09-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-15/09-2/JL
Spółka jako nabywca usług jest uprawniona do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach wystawionych przez kontrahentów pod warunkiem, iż wypłata premii będzie następowała w związku z wykonywaniem przez Spółkę czynności opodatkowanych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 05.12.2008 r. (data wpływu 02.01.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wypłacone premie pieniężne - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02.01.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wypłacone premie pieniężne.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Przedmiotem działalności Spółki jest m.in. prowadzenie działalności w zakresie handlu fotelikami samochodowymi dla dzieci. W celu intensyfikacji zakupów towarów przez kontrahentów, Spółka wypłaca kontrahentom premie pieniężne (bonusy), które w ostatecznym rozrachunku mają doprowadzić do zwiększenia sprzedaży towarów przez Spółkę. Zasady wypłaty premii pieniężnych określone są w porozumieniach handlowych zawieranych pomiędzy Spółką a kontrahentami. Porozumienia takie określają, iż w zamian za spełnienie przez kontrahentów określonych świadczeń mających wpływ na sprzedaż towarów przez Spółkę, kontrahentom przysługiwać będzie premia pieniężna w określonej wysokości. W szczególności kontrahenci otrzymują od Spółki premię pieniężną po osiągnięciu odpowiedniego poziomu obrotów w określonym czasie. W takim wypadku premia jest wynikiem wszystkich zakupów dokonanych przez kontrahentów w określonym okresie rozliczeniowym, a jej wysokość uzależniona jest od wartości zakupionych od Spółki towarów. Jest to tzw. bonus za sprzedaż - przyznając bonus za sprzedaż Spółka nagradza osiągnięcie przez kontrahenta celu w postaci określonego poziomu zakupów. Oprócz bonusu za sprzedaż, Spółka przyznaje kontrahentom bonusy również za inne działania, które skutkują zwiększeniem jej sprzedaży, przykładowo może to być bonus za dbałość o poziom sprzedaży towarów Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right