Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.04.2009, sygn. IPPB5/423-262/08-4/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-262/08-4/AJ
CIT - w zakresie skutków podatkowych zastosowania opisanego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej schematu księgowego
W odpowiedzi na wezwanie z dnia 09.03.2009 r. (data wpływu 11.03.2009 r.) do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę indywidualnej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 20.02.2009 r. Nr IPPB5/423-262/08-2/AJ, złożone na podstawie art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów wyjaśnia, co następuje.
W wyniku ponownej analizy sprawy, z uwzględnieniem zarzutów przytoczonych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa, znaleziono podstawy do częściowej zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w zakresie dotyczącym naruszenia art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez uznanie, że Spółka nie ma prawa zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków zaksięgowanych na podstawie faktur jako wykorzystanie rezerw na koncie bilansowym rezerw.
Treść zarzutów zawartych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa.
Strona wniosła o zmianę interpretacji indywidualnej w części jakiej narusza ona prawo i uznanie stanowiska zawartego w przedmiotowym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej za prawidłowe.
Spółka stwierdziła, iż nie zgadza się z zawartym w Interpretacji stanowiskiem Dyrektora w zakresie kwalifikacji kosztów wypłacanych wynagrodzeń i premii pieniężnych, momentu rozpoznania przychodu z tytułu świadczonych usług marketingowych oraz momentu ujmowania w koszty uzyskania przychodów faktur otrzymanych po zakończeniu roku podatkowego.
Strona zarzuciła, iż stanowisko wyrażone w przedmiotowej interpretacji narusza:
- art. 15 ust. 4 w związku z art. 15 ust. 4b - 4c updop poprzez stwierdzenie, że premie pieniężne oraz wynagrodzenia za usługi marketingowe kalkulowane jako procent od obrotu należy zakwalifikować do kosztów pośrednio związanych z przychodami;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right