Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2009, sygn. IPPB5/423-298/08-2/MŚ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-298/08-2/MŚ
Czy koszty ponoszone w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez K PL (w części przypadającej na Wnioskodawcę wspólnika Spółki, stosownie do udziału w K PL) związanej z realizacją na rzecz Klientów świadczeń w ramach funkcjonującego w K PL systemu Gwarancji można uznać za koszty uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust 1 ustawy o podatku CIT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.12.2008r. (data wpływu 29.12.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącą podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z realizacją na rzecz klientów świadczeń w ramach funkcjonującego w spółce systemu gwarancji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29.12.2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z realizacją na rzecz klientów świadczeń w ramach funkcjonującego w spółce systemu gwarancji.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
K (dalej: Wnioskodawca lub K DE) - spółka będąca osobą prawną z siedzibą w Niemczech, jest wspólnikiem spółki komandytowej K M... Sp. z o. o. Sp. k, mającej siedzibę w Polsce (dalej K PL lub Spółka).
Ze względu na fakt, iż Wnioskodawca nie posiada na terytorium Polski siedziby ani zarządu, podlega w Polsce dla celów podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: podatek CIT) tzw. ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, obejmującemu dochody osiągane na terytorium Polski, w szczególności z tytułu uczestnictwa (udziału) w K PL (podmiocie nie posiadającym osobowości prawnej). K PL jest jedną z największych sieci handlowych (hipermarketów) działającej w Polsce i należącej do międzynarodowej Grupy K.W ramach polityki handlowej Grupa K podejmuje starania o umocnienie pozycji: K PL wobec konkurencji. Mając powyższe na uwadze K PL wdrożyła działania mające na celu przywiązanie klientów do marki K, budowanie wśród klientów poczucia zadowolenia - nie tylko z towarów nabywanych w placówkach handlowych K PL, lecz również dbanie o satysfakcję klientów z: poziomu profesjonalnej obsługi w trakcie pobytu klientów w hipermarketach K PL. Ww. działania realizowane są między innymi poprzez system tzw. gwarancji (dalej: Gwarancje), które na bieżąco są komunikowane do publicznej wiadomości klientów (np. na stronach internetowych K PL, na tablicach w hipermarketach, ogłaszanie poprzez system nagłaśniający itp.).