Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2009, sygn. IPPP2/443-1865/08-3/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1865/08-3/MK
VAT w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów będących przedmiotem nieodpłatnego przekazania
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15.12.2008r. (data wpływu 22.12.2008r.), uzupełniony pismem z dnia 10.03.2009r. (data wpływu 16.03.2009r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów będących przedmiotem nieodpłatnego przekazania - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 grudnia 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem towarów będących przedmiotem nieodpłatnego przekazania.
W dniu 26 lutego 2009r. wezwano Wnioskodawcę (data otrzymania wezwania 03.03.2009r.) o przedstawienie wyczerpującego zaistniałego stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przestawiony następujący stan faktyczny.
Spółka z o.o. (dalej Spółka) prowadzi działalność w zakresie dystrybucji alkoholi. Spółka zakupuje alkohole, a następnie sprzedaje je na polskim rynku. W związku z tą działalnością Spółka podejmuje różnego rodzaju działania promocyjne i reklamowe będące realizacją jej strategii marketingowej, która ma na celu zwiększenie sprzedaży i umocnienie pozycji Spółki na rynku. W ramach działań prowadzonych do realizacji strategii marketingowej, Spółka m.in. przekazuje nieodpłatnie różnego rodzaju towary hurtownikom oraz klientom detalicznym. Przekazywane nieodpłatnie towary na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem nie stanowią prezentów małej wartości ani próbek w rozumieniu art. 7 ust. 4 i 7 ustawy o VAT. Spółka dokonuje odliczenia naliczonego VAT związanego z nabyciem towarów, które następnie są wydawane w ramach powyższych akcji reklamowych i promocyjnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right