Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2009, sygn. IPPB5/423-221/08-2/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-221/08-2/PS

CIT - w zakresie powstania przychodu, określenia kosztów uzyskania przychodów oraz rozliczania podatku tonażowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 24.11.2008r. (data wpływu 01.12.2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie powstania przychodu, określenia kosztów uzyskania przychodów oraz rozliczania podatku tonażowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.12.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie powstania przychodu, określenia kosztów uzyskania przychodów oraz rozliczania podatku tonażowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Przedmiotowa działalność Spółki (dalej Agenta armatora morskiego) zgodnie z wpisem w Krajowym rejestrze Sądowym dokonanym na podstawie umowy Spółki jest działalność morskich agencji transportowych. Agent jest zarejestrowanym podatnikiem VAT oraz VAT UE.

Agent nie jest przedstawicielem podatkowym jakiegokolwiek przedsiębiorstwa.

W zakresie prowadzenia działalności gospodarczej Agent zawarł 6 umów agencyjnych z armatorami morskimi: E (Hong Kong), I (panama), C (Chiny), G (Panama), S (Włochy), L (Wielka Brytania).

Zgodnie z zapisami powyższych umów agencyjnych, armator morski zarządza i prowadzi kontenerowy serwis liniowców w odniesieniu do siebie i właścicieli statków na całym świecie a Agent wyraża zgodę aby być przedstawicielem armatora na obszarze Polski. Agent wyraża zgodę na działanie we wszystkich zakresach oraz dołożenia wszelkich starań jako przedstawiciel armatora na terenie Polski.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00