Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.01.2009, sygn. IPPB5/423-151/08-2/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-151/08-2/AJ
W którym momencie, w przypadku premii pieniężnych otrzymanych przez Spółkę od dostawców mediów, dokumentowanych poprzez wystawienie faktur VAT przez Spółkę na dostawców mediów, Spółka powinna rozpoznawać przychód podatkowy ? W którym momencie, w przypadku otrzymania rabatów od dostawców mediów, Spółka powinna pomniejszać koszty podatkowe ? W którym momencie Spółka powinna uznawać za koszty uzyskania przychodu koszty z tytułu przekazania świadczeń klientom dokumentowanych poprzez wystawienie faktur VAT przez klientów na Spółkę ? W którym momencie, w przypadku rabatów udzielonych przez Spółkę klientom, dokumentowanych poprzez wystawienie faktur korygujących przez Spółkę, Spółka powinna pomniejszać przychód podatkowy ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16.09.2008 r. (data wpływu 03.11.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- określenia momentu rozpoznania przychodu w przypadku otrzymania przez Spółkę premii pieniężnych jest nieprawidłowe,
- określenia momentu, w którym należy zmniejszyć koszty podatkowe w przypadku otrzymania rabatów przez Spółkę jest prawidłowe,
- określenia momentu, w którym należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu koszty z tytułu przekazania świadczeń klientom dokumentowanych poprzez wystawienie faktur VAT przez klientów jest nieprawidłowe,
- określenia momentu pomniejszenia przychodu w przypadku udzielenia rabatu przez Spółkę klientom