Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.10.2009, sygn. IBPP1/443-845/09/EA, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-845/09/EA

Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur elektronicznych przesłanych drogą elektroniczną z podpisem, którego ważność upłynęła, a następnie potwierdzonych w formie papierowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2009r. (data wpływu 19 sierpnia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur elektronicznych przesłanych drogą elektroniczną z podpisem, którego ważność upłynęła, a następnie potwierdzonych w formie papierowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 sierpnia 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur elektronicznych przesłanych drogą elektroniczną z podpisem, którego ważność upłynęła, a następnie potwierdzonych w formie papierowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zajmuje się sprzedażą opakowań do produktów spożywczych. Jeden z dostawców na dostarczone towary, potwierdzone dowodem WZ (wydanie na zewnątrz), wystawiał faktury elektroniczne, które to zgodnie z przepisami były u Wnioskodawcy przechowywane, a dodatkowo każda faktura była drukowana w formie papierowej. Podłączano do niej otrzymany wraz z towarem dowód WZ. W miesiącu lipcu 2009r. Wnioskodawca otrzymał informację od dostawcy, że od dnia 4 grudnia 2008r. do 15 czerwca 2009r. wystawiane były dla Wnioskodawcy faktury elektroniczne z podpisem, którego ważność upłynęła z dniem 3 grudnia 2008r. Razem z tą informacją dostawca przesłał w formie papierowej wszystkie wystawione w tym okresie faktury elektroniczne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00