Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2009, sygn. IBPP4/443-644/09/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-644/09/EJ
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją przez Gminę projektu pn. ... w zakresie w którym realizacja projektu nie ma związku z czynnościami opodatkowanymi VAT, natomiast w zakresie wykonania przez Gminę przyłączy istnieje prawo do odliczenia podatku VAT
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2009r. (data wpływu 15 czerwca 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 lipca 2009r. (data wpływu 6 sierpnia 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT od realizowanego projektu pn. ... jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 czerwca 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT od realizowanego projektu pn. .... Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 31 lipca 2009r. (data wpływu 6 sierpnia 2009r.).
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca realizuje projekt pn. .... Projekt realizowany jest w części ze środków objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. Środki te nie stanowią środków finansowych bezzwrotnej pomocy zagranicznej w rozumieniu § 6 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.). Ze względu na charakter przedsięwzięcia i objęcie inwestycją znacznego obszaru gminy, rozłożono go w czasie i podzielono na 4 etapy. Etap I i II realizowany w 2007r. obejmował rozbudowę sieci wodociągowej. W ramach tych etapów wykonano 5895 mb sieci wodociągowej z rur PCV średnicy 110 mm, 389 mb z rur PCV średnicy 90mm, 54 szt. przyłączy domowych z rur PE średnicy 32 mm, o łącznej długości 1572 mb, wybudowano pompownię wody PS1 i PS2. W ramach etapu III realizowanego w 2008r. wykonanych zostało 714 mb sieci wodociągowej z rur PCV średnicy 110 mm i 672 mb z rur PCV średnicy 90 mm, 21 szt. przyłączy domowych z rur PE średnicy 32 mm o łącznej długości 644,5 mb oraz wykonano modernizację istniejącej pompowni. Zakończona część inwestycji została przyjęta na środki trwałe Gminy i przekazana nieodpłatnie w użytkowanie do, który prowadzi eksploatację i nadzór nad gospodarką wodno-kanalizacyjną na terenie Gminy. jest odrębnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, wykonuje usługi dostarczania wody i odprowadzania ścieków, wystawia odbiorcom faktury za te usługi i opodatkowuje je według właściwej stawki. Etap IV, którego realizacja przypada na rok 2009 przewiduje przebudowę stacji uzdatniania wody i pompowni wody. Po zakończeniu tej części inwestycji również zostanie ona nieodpłatnie przekazana do.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right