Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.08.2009, sygn. IBPP3/443-423/09/ŁW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-423/09/ŁW

stosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2008r. (data wpływu 26 maja 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie stosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 maja 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie stosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jako firma handlowa dokonuje zbycia swoich towarów handlowych do państw Unii Europejskiej. W celu zastosowania stawki 0% zgodnie z art. 42 ust. 1 dokonuje dostawy towaru przy pomocy transportu zleconego nie przez Wnioskodawcę lecz przez nabywcę. Oznacza to, iż nie zachodzi zdaniem Wnioskodawcy potrzeba spełnienia przesłanek wymienionych w przepisie art. 42 ust. 3 lecz w art. 42 ust. 4. Niezależnie od tego Wnioskodawca stara się dopełniać zasad zawartych w ust. 3 i ust. 4. Ze względu na dużą ilość transakcji nie jest możliwe dosłowne spełnienie zawartych w tym przepisie wymogów szczególnie w kwestii dotyczącej posiadania oryginałów wymienionych dokumentów a konkretnie oryginału dokumentu przewozowego, bo skoro transport zleca przewoźnikowi nabywca to z nim ma rozliczyć się firma transportowa i nie chce Wnioskodawcy (jako osobie trzeciej) dostarczać oryginału CMR-ki. Najczęściej w momencie składania deklaracji VAT za dany okres rozliczeniowy Wnioskodawca posiada kserokopię dokumentu WZ lub kserokopię dokumentu CMR a oryginał przychodzi pocztą dopiero później albo w ogóle nie przychodzi gdyż przewoźnik nie chce Wnioskodawcy go jako osobie trzeciej wydawać. Wnioskodawca może otrzymać od nabywcy (chociaż z dużym trudem) potwierdzenie, iż towar dotarł do niego za granicę RP oraz może otrzymać kopię CMR-ki wydanej zlecającemu transport nabywcy przez przewoźnika. Wnioskodawca jest więc w stanie otrzymać na potwierdzenie faktu wywozu towaru w ramach WDT następujące dokumenty: - kopię faktury sprzedaży; - specyfikację wywiezionego towaru; - dokument określony w art. 42 ust. 4 ustawy VAT. Dodatkowo na potwierdzenie faktu wywozu towaru Wnioskodawca może otrzymać kopię CMR-ki wystawionej przez przewoźnika dla nabywcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00