Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2009, sygn. IBPP1/443-435/09/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-435/09/AW
Usługi dla bezpośredniej korzyści turysty. Transport turystów. Rozliczanie podatku po zakończeniu sezonu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2009r. (data wpływu 5 maja 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 maja 2009r. (data wpływu 19 maja 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie usług turystycznych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 maja 2009r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie usług turystycznych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 maja 2009r. (data wpływu 19 maja 2009r.).
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka:
- Jest organizatorem wypoczynku turystów w kraju i za granicą w turnusach przedsezonowych, sezonowych, posezonowych.
- Kupuje od firm obcych usługi noclegowe, gastronomiczne, transportowe itp.
- Usługi noclegu i wyżywienia zakupywane są w formie gwarancji (umowa gwarantuje minimalną kwotę nawet w przypadku mniejszej ilości turystów niż wynika to z mnożnika ilości dni kontraktu, ilości łóżek lub ludzi do wyżywienia i ceny jednostkowej za łóżko lub całodniowego wyżywienia).
- Usługi transportowe zakupywane są w postaci usługi ciągłej w systemie wahadłowym (w pierwszym kursie przy takim systemie, autokar zawozi klientów na wczasy i wraca pusty, a przy ostatnim turnusie jedzie pusty po klientów, a wraca z klientami. Reasumując taki system, mamy do czynienia zawsze z jednym przejazdem tam i z powrotem, w czasie trwania usługi, zupełnie pustym, którego koszt po zakończeniu sezonu trzeba doliczyć wszystkim uczestnikom, żeby uzyskać rzeczywiste koszty).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right