Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2009, sygn. IBPP3/443-156/09/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-156/09/PK

określenia miejsca opodatkowania usług świadczonych na ruchomym majątku rzeczowym

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2009r. (data wpływu 17 lutego 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca opodatkowania usług świadczonych na ruchomym majątku rzeczowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lutego 2009r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca opodatkowania usług świadczonych na ruchomym majątku rzeczowym.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):

Wnioskodawca sprzedaje towary do kontrahentów z siedzibą w kraju na terytorium Unii Europejskiej (dalej UE") innym niż Polska. W przypadku wystąpienia usterek w sprzedanych towarach Kontrahent dokonuje ich naprawy i następnie obciąża Spółkę kosztem reklamacji (Wnioskodawca otrzymuje fakturę za koszt reklamacji).

Na koszt reklamacji składają się koszty usług naprawy oraz koszt potrzebnych do wykonania tej usługi materiałów.

Kontrahenci dokonują naprawy sprzedanych przez Spółkę towarów na terytorium kraju UE innym niż Polska, towary te po naprawie nie są wywożone z terytorium kraju, gdzie były naprawiane.

Spółka refakturuje poniesiony koszt reklamacji towarów na dostawców, od których wcześniej zakupiła towary będące przedmiotem reklamacji (dalej Dostawcy" lub Podwykonawcy").

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00