Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.04.2009, sygn. IBPP2/443-56/09/BW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-56/09/BW
Czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca winien dokumentować sprzedaż fakturami sprzedażowymi, fakturami zaliczkowymi, czy też zbiorczymi fakturami sprzedażowymi, z uwagi na transakcje o charakterze ciągłym oraz czy przedstawiona przykładowa zbiorcza faktura korygująca jest prawidłowa?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2009r. (data wpływu 22 stycznia 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług zakresie uznania:
- czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca winien dokumentować sprzedaż fakturami sprzedażowymi, fakturami zaliczkowymi, czy też zbiorczymi fakturami sprzedażowymi, z uwagi na transakcje o charakterze ciągłym oraz
- czy przedstawiona przykładowa zbiorcza faktura korygująca jest prawidłowa
jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 stycznia 2009r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania:
- czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca winien dokumentować sprzedaż fakturami sprzedażowymi, fakturami zaliczkowymi, czy też zbiorczymi fakturami sprzedażowymi, z uwagi na transakcje o charakterze ciągłym oraz
- czy przedstawiona przykładowa zbiorcza faktura korygująca jest prawidłowa.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka prowadzi współpracę z kontrahentem na podstawie kontraktów miesięcznych. Kontrakt obejmuje ilość i wartość towaru przypadającą do realizacji w danym miesiącu. Odbiorca dokonuje wpłaty zaliczki na odbiór towaru. Kwoty zaliczek wpłacane są w wysokości odpowiadającej przybliżonej wartości planowanych odbiorów towaru w danym tygodniu. Na poszczególne tygodnie przypada od kilku do kilkunastu dostaw. Transakcje dotyczą jednego towaru. Towarem są estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych sprzedawane luzem w postaci płynnej, dlatego ilość każdej dostawy ustalana jest dopiero po załadunku cysterny. Estry metylowe są produktem akcyzowym, więc wysyłki i odbiory odbywają się pod szczególnym nadzorem celnym z zastosowaniem ADT. Z uwagi na specyfikę produktu (ustawowo określono normy ubytków związane z m.in. temperaturą, gęstością) mogą wystąpić różnice pomiędzy ilością stwierdzoną przy załadunku a ilością stwierdzoną przy rozładunku towaru. Zweryfikowanie ilości jest możliwe po otrzymaniu dokumentu zwrotnego ADT z adnotacją Organu Celnego w zakresie różnic ilościowych. Stąd wysokość wpłacanych zaliczek różni się od wartości dostaw.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right