Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.04.2009, sygn. IBPP4/443-223/09/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-223/09/EJ

odliczenie podatku VAT naliczonego przy zakupie towarów i usług dla potrzeb realizacji projektu pn. Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2009r. (data wpływu 4 marca 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 kwietnia 2009r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności finansowania udziału własnego partnerów w realizowanym projekcie pn. Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II oraz prawa do obniżenia kwoty podatku naliczonego od podatku należnego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności finansowania udziału własnego partnerów w realizowanym projekcie pn. Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II oraz prawa do obniżenia kwoty podatku naliczonego od podatku należnego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 kwietnia 2009r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach wykonywania zadań własnych określonych w art. 7 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty, poprzez między innymi, utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej realizowany będzie projekt: Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II". Zadanie to dofinansowywane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR. Będzie to kontynuacja zrealizowanego w okresie od kwietnia 2005 do grudnia 2006 roku zadania pn: Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji - etap I". Etap II zakłada, że wraz z Beneficjentem-Liderem (Gminą R.), w projekcie uczestniczyć będą Partnerzy: Gmina C. oraz Miasto i Gmina R. Czynności związane z realizacją projektu wykonywane przez Lidera na rzecz Partnerów w zakresie między innymi procedury zamówień publicznych, jak i łącznego finansowania zakupów towarów i usług dokonywane będą na podstawie zawartych porozumień o realizacji zadania w oparciu art. 10 i 74 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 167 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz.2104 z późn. zm.). Inwestycję prowadzić będzie Urząd Miasta, który na mocy ustawy o finansach publicznych został powołany do realizacji zadań Gminy, nie przypisanych innym jednostkom organizacyjnym. Przedsięwzięcie obejmowało będzie dokonywanie zakupów dotyczących rozbudowy jednostek dostępowych, centrum zarządzania bezpieczną siecią teleinformatyczną i szkieletu sieci oraz wdrożenie systemu oprogramowania, a w szczególności: niezbędnej dokumentacji technicznej, sprzętu, oprogramowania do obsługi stacji bazowych, wyposażenia, systemów i oprogramowania niezbędnego do administrowania i zarządzania siecią, usług dotyczących bezpieczeństwa przesyłu danych. Wartość inwestycji w części Lidera zwiększy wartość początkową majątku trwałego powstałego w etapie I i służącego realizacji zadania własnego gminy. Wybudowana infrastruktura na obszarze Miasta pozostanie jego własnością, natomiast część przypadająca gminom: C. i R. będzie stanowiła własność Partnerów i zostanie im przekazana w oparciu o dowód księgowy PT protokół przejęcia/przekazania środka trwałego. Projekt w 75% wydatków kwalifikowanych będzie finansowany ze środków EFRR na zasadzie ich refundacji Beneficjentowi i Partnerom, a w 25% wydatków kwalifikowanych stanowiących udział własny - pokrywany będzie odpowiednio z budżetów Lidera i Partnerów. Partnerzy projektu swoją część środków udziału własnego będą finansować w formie dotacji dla Lidera, a środki w części EFRR-u do momentu ich refundacji przez Instytucję Pośredniczącą, przekazywać będą Liderowi w formie przejściowego prefinansowania". Podstawą przekazania środków przez Partnerów dla Lidera na przejściowe finansowanie projektu w części środków pomocowych będzie dowód księgowy (nota obciążeniowa wystawiona na podstawie kserokopii faktur zakupu w części dostawy lub usługi) odpowiadającej części projektu Partnera. Wytworzony w wyniku realizacji projektu majątek Beneficjenta będzie zarządzany przez Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta. Koszty konserwacji, obsługi i utrzymania będą finansowane z wydatków bieżących Urzędu Miasta. Natomiast wytworzony majątek Partnerów w ramach realizacji projektu na terenie gminy C. oraz R. będzie własnością tych gmin - i będzie przez nie zarządzany i utrzymywany. Gminy z powstałego majątku nie będą osiągały przychodów. Wnioskodawca informuje, że przedstawione elementy stanu faktycznego nie są objęte postępowaniem podatkowym, kontrolą podatkową lub postępowaniem kontrolnym organu kontroli skarbowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00