Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.04.2009, sygn. IBPP4/443-223/09/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-223/09/EJ
odliczenie podatku VAT naliczonego przy zakupie towarów i usług dla potrzeb realizacji projektu pn. Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2009r. (data wpływu 4 marca 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 kwietnia 2009r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności finansowania udziału własnego partnerów w realizowanym projekcie pn. Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II oraz prawa do obniżenia kwoty podatku naliczonego od podatku należnego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 marca 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności finansowania udziału własnego partnerów w realizowanym projekcie pn. Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II oraz prawa do obniżenia kwoty podatku naliczonego od podatku należnego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 kwietnia 2009r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
W ramach wykonywania zadań własnych określonych w art. 7 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty, poprzez między innymi, utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej realizowany będzie projekt: Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji etap II". Zadanie to dofinansowywane będzie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR. Będzie to kontynuacja zrealizowanego w okresie od kwietnia 2005 do grudnia 2006 roku zadania pn: Budowa regionalnej sieci szerokopasmowej aglomeracji - etap I". Etap II zakłada, że wraz z Beneficjentem-Liderem (Gminą R.), w projekcie uczestniczyć będą Partnerzy: Gmina C. oraz Miasto i Gmina R. Czynności związane z realizacją projektu wykonywane przez Lidera na rzecz Partnerów w zakresie między innymi procedury zamówień publicznych, jak i łącznego finansowania zakupów towarów i usług dokonywane będą na podstawie zawartych porozumień o realizacji zadania w oparciu art. 10 i 74 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 167 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249 poz.2104 z późn. zm.). Inwestycję prowadzić będzie Urząd Miasta, który na mocy ustawy o finansach publicznych został powołany do realizacji zadań Gminy, nie przypisanych innym jednostkom organizacyjnym. Przedsięwzięcie obejmowało będzie dokonywanie zakupów dotyczących rozbudowy jednostek dostępowych, centrum zarządzania bezpieczną siecią teleinformatyczną i szkieletu sieci oraz wdrożenie systemu oprogramowania, a w szczególności: niezbędnej dokumentacji technicznej, sprzętu, oprogramowania do obsługi stacji bazowych, wyposażenia, systemów i oprogramowania niezbędnego do administrowania i zarządzania siecią, usług dotyczących bezpieczeństwa przesyłu danych. Wartość inwestycji w części Lidera zwiększy wartość początkową majątku trwałego powstałego w etapie I i służącego realizacji zadania własnego gminy. Wybudowana infrastruktura na obszarze Miasta pozostanie jego własnością, natomiast część przypadająca gminom: C. i R. będzie stanowiła własność Partnerów i zostanie im przekazana w oparciu o dowód księgowy PT protokół przejęcia/przekazania środka trwałego. Projekt w 75% wydatków kwalifikowanych będzie finansowany ze środków EFRR na zasadzie ich refundacji Beneficjentowi i Partnerom, a w 25% wydatków kwalifikowanych stanowiących udział własny - pokrywany będzie odpowiednio z budżetów Lidera i Partnerów. Partnerzy projektu swoją część środków udziału własnego będą finansować w formie dotacji dla Lidera, a środki w części EFRR-u do momentu ich refundacji przez Instytucję Pośredniczącą, przekazywać będą Liderowi w formie przejściowego prefinansowania". Podstawą przekazania środków przez Partnerów dla Lidera na przejściowe finansowanie projektu w części środków pomocowych będzie dowód księgowy (nota obciążeniowa wystawiona na podstawie kserokopii faktur zakupu w części dostawy lub usługi) odpowiadającej części projektu Partnera. Wytworzony w wyniku realizacji projektu majątek Beneficjenta będzie zarządzany przez Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta. Koszty konserwacji, obsługi i utrzymania będą finansowane z wydatków bieżących Urzędu Miasta. Natomiast wytworzony majątek Partnerów w ramach realizacji projektu na terenie gminy C. oraz R. będzie własnością tych gmin - i będzie przez nie zarządzany i utrzymywany. Gminy z powstałego majątku nie będą osiągały przychodów. Wnioskodawca informuje, że przedstawione elementy stanu faktycznego nie są objęte postępowaniem podatkowym, kontrolą podatkową lub postępowaniem kontrolnym organu kontroli skarbowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right