Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.01.2009, sygn. IBPP2/443-1011/08/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1011/08/ASz
opodatkowanie czynności wydania kontrahentom próbek oraz ekspozytorów (plansze, szafy, stojaki)
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2008r. (data wpływu 29 października 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wydania kontrahentom próbek oraz ekspozytorów (plansze, szafy, stojaki) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 października 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wydania kontrahentom próbek oraz ekspozytorów (plansze, szafy, stojaki).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:
Podstawowym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja i sprzedaż wyrobów ceramicznych - gresu z grupy PKWiU 26.30 w różnym asortymencie wymiarowym, kolorystycznym i wzorniczym. Wnioskodawca przekazuje odbiorcom pośrednim hurtowniom i placówkom handlowym niewielkie partie płytek w celu wyeksponowania ich w salonach sprzedaży w celu zaprezentowania nowego wyrobu. Płytki przekazywane są w opakowaniach jednostkowych w ilości 1-1,5 m2, a dekoracje w ilości 3-10 sztuk. Przekazywanie wyrobu nie stanowi towaru w sensie handlowym i nie będzie zbywane w tym celu przez kontrahentów, którzy deklarują złożenie w tym zakresie pisemnych deklaracji braku możliwości dalszej odsprzedaży i zobowiązania do reklamowo-ekspozycyjnego wykorzystania przekazywanego wyrobu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right