Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.01.2009, sygn. IBPP2/443-1007/08/JJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1007/08/JJ

Czy Gmina winna naliczyć podatek VAT w związku z przeprowadzaną transakcją z firmą Y? Czy istnieje możliwość odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych sfinansowanych przez Gminę w trakcie realizacji inwestycji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 23 października 2008r. (data wpływu 28 października 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 stycznia 2009r. (data wpływu 22 stycznia 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie naliczenia podatku VAT w związku z przeprowadzaną transakcją oraz możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych sfinansowanych przez Gminę w trakcie realizacji inwestycji - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie naliczenia podatku VAT w związku z przeprowadzaną transakcją oraz możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych sfinansowanych przez Gminę w trakcie realizacji inwestycji.

W dniu 22 stycznia 2009r. zostało złożone uzupełnienie do ww. wniosku, będące odpowiedzią na wezwanie tutejszego organu z dnia 9 stycznia 2009r. znak: IBPP2/443-1007/08/JJ.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Gmina) w miesiącu czerwcu sfinansował i oddał do użytku zadanie pod nazwą ,modernizacja lamp oświetlenia ulicznego na kwotę 739 758,10 (606 359,10 zł + 133 399,00 zł VAT). Następnie Gmina ma zamiar zawarcia Porozumienia bądź Umowy z firmą energetyczną S.A. oddział w X w sprawie odsprzedaży zmodernizowanych lamp na rzecz ich firmy na kwotę 739 758,10 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00