Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2009, sygn. IBPBI/2/423-1216/08/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1216/08/AP
Czy w przypadku, gdy zgłaszający reklamację klient dokonał zakupu towaru od partnera handlowego firmy X, a Spółka uznając reklamację za uzasadnioną dokonuje z tego tytułu wypłaty na rzecz klienta może zaliczyć wypłaconą klientowi kwotę do kosztów uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 15 grudnia 2008 r. (data wpływu do tut. BKIP 29 grudnia 2008 r.) uzupełnionym w dniu 02 marca 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z reklamacjami jest nieprawidłowe.