Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.10.2009, sygn. ITPP1/443-644b/09/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-644b/09/KM

Moment powstania obowiązku podatkowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2009 r. (data wpływu 13 lipca 2009 r.) uzupełnionym w dniach 23 września, 5 i 19 października 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla sprzedawanych wydawnictw - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2009 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniach 23 września, 5 i 19 października 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla sprzedawanych wydawnictw.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (spółka cywilna) w dniu 10 stycznia 2009 r. rozpoczął działalność w zakresie wydawania książek drukiem. W ramach działalności przygotowywane są książki do druku (w tym pozyskanie praw do tekstu, prace redaktorskie, korektorskie, opracowanie graficzne, skład tekstu). Następnie na podstawie przygotowanych materiałów (wersja elektroniczna) zlecana jest usługa druku firmom zewnętrznym. Kolejnym krokiem jest dystrybucja, która odbywa się we własnym zakresie (np. podczas spotkań z autorem) oraz za pośrednictwem dystrybutora, który przejmuje na siebie rozprowadzenie powierzonego nakładu (hurtowo i detalicznie). Część nakładu podlega też rozdawaniu w celach promocyjnych (np. bibliotekom). Wydawane przez Wnioskodawcę książki opatrzone są znakiem ISBN z puli przyznanej przez Bibliotekę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00