Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.10.2009, sygn. ITPP1/443-779b/09/DM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-779b/09/DM

Uprawnienie do refakturowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2009 r. (data wpływu 24 sierpnia 2009 r.) uzupełnionym w dniu 21 września 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 sierpnia 2009 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 21 września 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania.

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca przygotowuje się do rozpoczęcia inwestycji w zakresie budowy hali widowiskowo-sportowej, która finansowana będzie ze środków własnych Wnioskodawcy, gminy oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (na podstawie umowy w ramach regionalnego Programu Operacyjnego). Wnioskodawca wskazuje, że złożył oświadczenie do Instytucji Zarządzającej o niekwalifikowaność podatku od towarów i usług do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej. Powstały w ramach projektu majątek stanowić będzie współwłasność Wnioskodawcy i gminy, którzy będą czerpać przychody z dzierżawy hali oddanej w dzierżawę i zarząd podmiotowi trzeciemu, wybranemu w ramach przetargu nieograniczonego. Z tytułu dzierżawy Wnioskodawca i gmina co miesiąc będą wystawiać dzierżawcy faktury VAT (po 50% wartości sumy dzierżawy). Wnioskodawca zauważył także, że faktury zakupu dotyczące inwestycji w całości będą wystawiane na Wnioskodawcę, który następnie będzie refakturować na gminę po 50% wartości faktury. W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że zawarł z gminą umowę partnerską o realizację wspólnego zadania inwestycyjnego w zakresie budowy hali widowiskowo-sportowej, z której wynika, że grunt na którym powstanie inwestycja będzie stanowił współwłasność (w wysokości po ½ prawa własności) Wnioskodawcy i gminy. W umowie tej zawarte jest również, że nakłady ponoszone w trakcie realizacji inwestycji w wysokości przypadającej na gminę przenoszone są na nią na podstawie faktur wystawionych przez Wnioskodawcę, zaś kwota nakładów przypadająca na gminę jest sumą jej udziału we wkładzie własnym. Ponadto Wnioskodawca podniósł, że z zawartej umowy wynika, że w związku z równą partycypacją stron w kosztach, powstały w wyniku realizacji projektu majątek trwały będzie stanowił współwłasność Wnioskodawcy i gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00