Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2009, sygn. ITPP1/443-694/09/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-694/09/AT

Czy możliwe jest wystawienie więcej niż jednej faktury VAT dokumentującej należność z tytułu czynszu najmu za dany okres rozliczeniowy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2009 r. (data wpływu 27 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu najmu i przesłanek wystawiania faktur VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lipca 2009 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu najmu i przesłanek wystawiania faktur VAT.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podatnikiem podatku VAT. W dniu 28 stycznia 2008 r., jako właściciel nieruchomości (budynku magazynowego), zawarła umowę najmu powierzchni magazynowych z osobą trzecią spółką prawa handlowego, również podatnikiem VAT (najemca). W umowie strony ustaliły, że czynsz najmu płatny będzie z góry, w terminie do 10-go dnia każdego miesiąca, na podstawie faktury VAT wystawionej przez wynajmującego. W dniu 24 lutego 2009 r. strony umowy zawarły aneks do przedmiotowej umowy najmu, w którym m.in. zmieniły sposób i terminy płatności czynszu za okres od stycznia 2009 r. do czerwca 2009 r. włącznie. Zmiana terminu płatności czynszu we wskazanym powyżej okresie polegała na tym, że część czynszu za najem (ok. 50% kwoty czynszu) miała być płatna w terminie do 10-go dnia każdego miesiąca, a pozostała część (ponad 50% kwoty czynszu) miała być płatna w terminie odroczonym. Przy czym wynajmujący (Spółka) wyraził zgodę na odroczenie zapłaty tej części czynszu w dwóch terminach, pierwszy po 6 miesiącach, i drugi po 7 miesiącach od pierwotnie określonego terminu zapłaty czynszu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00