Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2009, sygn. ITPP1/443-693/09/DM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-693/09/DM

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 lipca 2009 r. (data wpływu 27 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów o wartości przekraczającej 100 zł, przy nabyciu których został odliczony podatek naliczony - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lipca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów o wartości przekraczającej 100 zł, przy nabyciu których został odliczony podatek naliczony.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji oraz handlu, zaś swoje wyroby oraz towary innych producentów sprzedaje zarówno na rynku krajowym oraz za granicą. Spółka zauważa, że współpracuje z wieloma różnymi kontrahentami - dystrybutorami z całego świata, a ponadto nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej do klientów ostatecznych, a opiera się na działaniach kontrahentów dystrybutorów. W celu wzmocnienia więzi i relacji pomiędzy Spółką, a kontrahentami oraz dobrego wizerunku Spółki, prowadzących pośrednio do zwiększenia sprzedaży i rozszerzenia rynków zbytu, Spółka przekazuje/wydaje im nieodpłatnie prezenty o wartości przekraczającej 100 zł. Na prezenty te składają się głównie produkty regionalne oraz tradycyjne polskie pamiątki, czy też wyroby spożywcze, np. kosze upominkowe, haftowane obrusy, regionalne wódki, wędliny itp. Spółka podnosi także, iż kupuje uprzednio składniki tych prezentów lub też całe prezenty i dokonuje odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego przy ich nabyciu, a następnie prezenty te, już jako swoją własność, przekazuje bezpłatnie kontrahentom i nie opodatkowuje ich podatkiem od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00