Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2009, sygn. ITPB1/415-611/09/WM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-611/09/WM
1) Czy prowadzenie szkoły niepublicznej w świetle art. 5a pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest działalnością gospodarczą, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 tej ustawy?
2) Czy Wnioskodawca ma obowiązek prowadzić księgi rachunkowe, czy też może prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów, a jeżeli tak, to:
a) czy wpływy z tytułu dotacji otrzymywanej z budżetu Powiatu i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego powinny być księgowane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?
b) czy może Pan prowadzić rachunkowość na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 listopada 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej (jeżeli nadal będzie prowadzić księgi rachunkowe)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 24 lipca 2009 r. (data wpływu 27 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia szkoły niepublicznej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lipca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych prowadzenia szkoły niepublicznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right