Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.05.2009, sygn. ITPB3/423-294e/08/09-S/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-294e/08/09-S/PS
Czy prawidłowe będzie zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów bonusów (premii) w ostatnim dniu miesiąca (kwartału, roku) za który jest przyznawany - jeżeli kwota bonusu (premii) za dany miesiąc sprzedaży (kwartał lub rok) wynika z postanowień umowy zawartej miedzy Spółką a Odbiorcą natomiast Spółka nie będzie tworzyć rezerwy kosztowej na bonus (premię) i ujmie bonus (premię) na koncie kosztowym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 10 marca 2009 r., sygn. akt I SA/Bk 583/08 stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych między innymi w zakresie potrącalności kosztów z tytułu wypłacanych na podstawie postanowień umowy zawartej między Spółką a odbiorcami bonusów (premii) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 maja 2008 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych między innymi w zakresie potrącalności kosztów z tytułu wypłacanych na podstawie postanowień umowy zawartej między Spółką a odbiorcami bonusów (premii).
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Spółka jest producentem ogrzewaczy wody, dystrybutorem pomp ciepła i systemów solarnych. W celu rozszerzenia kręgów nabywców Jednostka współpracuje z licznymi podmiotami, które świadczą usługi dystrybucji produkowanych przez wyrobów. Warunki współpracy handlowej z odbiorcami przewidują możliwość uzyskania przez te podmioty bonusów miesięcznych i okresowych (np. kwartalnych), a także premii rocznej. Ich udzielenie ma wyłącznie na celu wzmocnienie więzi gospodarczej z kontrahentami i stworzenie korzystnych warunków do kontynuacji współpracy.