Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.10.2009, sygn. ITPP3/443-123c/09/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-123c/09/JK
Ubytki wyrobów energetycznych objętych kodami CN 2710 19 81-2710 19 99, które nie są określone w załączniku nr 2 ustawy, powstałe w czasie przewozu nie mieszczą się w dyspozycji przepisu art. 2 pkt 20 lit. a ustawy i nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2009 r. (data wpływu 13 lipca 2009 r.) uzupełnione pismem z dnia 6 sierpnia 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku otrzymania dokumentu ADT z potwierdzeniem odbioru mniejszej ilości wyrobów niż wskazana przez wysyłającego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lipca 2009 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku otrzymania dokumentu ADT z potwierdzeniem odbioru mniejszej ilości wyrobów niż wskazana przez wysyłającego.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest podmiotem działającym w branży paliwowej, zajmującym się produkcją i dystrybucją środków smarnych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej wytwarza lub nabywa, magazynuje oraz przemieszcza w procedurze zawieszenia poboru akcyzy oleje smarowe oraz oleje bazowe o kodach CN 2710 19 71-2710 19 99. W związku z przedmiotową działalnością, możliwe są sytuacje, w których Spółka będzie odnotowywać straty ilościowe wyrobów akcyzowych. Straty te mogą powstawać w toku produkcji wyrobów akcyzowych bądź w związku z ich magazynowaniem czy transportem. Straty ilościowe związane z magazynowaniem lub transportem wyrobów akcyzowych wskazanych powyżej mogą również wynikać z właściwości fizykochemicznych wyrobów (np. parowanie), z przyczyn technologicznych (np. nieszczelność instalacji używanej do magazynowania lub transportu wyrobów) lub też z przyczyn losowych (np. wypadek cysterny).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right