Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.07.2009, sygn. ITPP2/443-332a/09/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-332a/09/RS
Czy Spółka ma prawo od 1 maja 2004 r. do odliczenia podatku naliczonego od paliwa do tzw. samochodów z kratką oraz samochodów nowych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2009 r. (data wpływu 20 kwietnia 2009 r.), uzupełnionym pismami datowanymi dnia 15 kwietnia i 3 czerwca 2009 r. (data wpływu odpowiednio 25 i 8 czerwca 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabycia paliwa do tzw. samochodów z kratką oraz samochodów użytkowanych na podstawie umów leasingu - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 kwietnia 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismami datowanymi dnia 15 kwietnia i 3 czerwca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabycia paliwa do tzw. samochodów z kratką oraz samochodów użytkowanych na podstawie umów leasingu.
W przedmiotowym wniosku, oraz piśmie stanowiącym uzupełnienie, przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka (operator sieci telewizji kablowej) w ramach prowadzonej działalności korzysta z tzw. samochodów z kratką zakupionych w latach 2001-2003, jak i użytkowanych na podstawie umów leasingu zawartych po dniu 30 kwietnia 2004 r. (tzw. samochody nowe). Pierwsza grupa pojazdów spełniała przed dniem 1 maja 2004 r., wymagania uprawniające do odliczenia podatku na podstawie ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. Samochody te posiadały homologacje stwierdzające, że są to samochody ciężarowe o ładowności ponad 500 kg. Jednakże w wyniku dokonanych zmian konstrukcyjnych zostały przekwalifikowane w 2008 r. na samochody osobowe. Tym samym przestały spełniać przesłanki formalnoprawne do klasyfikowania ich jako samochody ciężarowe. W przypadku samochodów użytkowanych w oparciu o umowy leasingu, jeden z nich (Toyota Land Cruiser) posiadał świadectwo homologacji i dopuszczalną ładowność 774 kg. Jednak został on przekwalifikowany na samochód osobowy. Pozostałe dwa samochody (Lexus RX400 i LS600) użytkowane na podstawie umów leasingu nie posiadają świadectw homologacji i informacji o ładowności. Obecnie obie kategorie samochodów nie spełniają warunków określonych w art. 86 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, zarówno w brzmieniu obowiązującym na dzień 1 maja 2004 r., jak i po zmianie dokonanej 22 sierpnia 2005 r. Samochody z kratką i samochody użytkowane na podstawie umów leasingu wykorzystywane są na potrzeby prowadzonej przez Spółkę działalności opodatkowanej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right