Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2009, sygn. ITPB3/423-160a/09/MT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-160a/09/MT
Czy koszty przejazdów, noclegów oraz usług gastronomicznych związane ze świadczeniem usług doradczych, zwracane przez klientów, stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki? Czy są one potrącane w dacie poniesienia, czy w momencie przeniesienia tych wydatków na klientów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2009 r. (data wpływu 30 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego i jego uzupełnieniach z dnia 19 czerwca 2009 r. i z dnia 24 czerwca 2009 r.:
- jest prawidłowe w części dotyczącej kwestii uznania wydatków na przejazdy, noclegi i usługi gastronomiczne, ponoszonych w związku ze świadczeniem usług doradczych na rzecz klientów, za koszty uzyskania przychodów,
- jest nieprawidłowe w części dotyczącej momentu potrącalności tych kosztów.
UZASADNIENIE
W dniu 30 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie kwestii uznania wydatków na przejazdy, noclegi i usługi gastronomiczne, ponoszonych w związku ze świadczeniem usług doradczych na rzecz klientów, za koszty uzyskania przychodów i momentu ich potrącalności. Wniosek został uzupełniony pismami Spółki z dnia 19 czerwca 2009 r. i z dnia 24 czerwca 2009 r.