Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.04.2009, sygn. ITPB3/423-61/09/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-61/09/AM
Czy wydatki powiązane na podstawie umowy o zarządzanie zawartej ze spółką kapitałową stanowią koszty uzyskania przychodu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 roku w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 stycznia 2009 r. (data wpływu 3 lutego 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości ujęcia jako koszt uzyskania przychodów ponoszonych wydatków wynikających z zawartej umowy o zarządzanie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 lutego 2009 r. złożono ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości ujęcia jako koszt uzyskania przychodów ponoszonych wydatków wynikających z zawartej umowy o zarządzanie.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawcę łączy umowa o zarządzanie ze spółką kapitałową (Zleceniobiorcą). W ramach zawartej umowy Zleceniobiorca zobowiązał się do zarządzania wszystkimi dziedzinami działalności gospodarczej Wnioskodawcy, w szczególności kontaktami z nabywcami produktów i usługobiorcami, public relations, badaniu rynku, rozwoju firmy i sprzedaży, zarządzaniu personelem oraz zarządzaniu stroną organizacyjną jego działalności. Zakres usług ustalony przez strony, w szczególności ma obejmować doradztwo w sprzedaży, w tym w razie potrzeby wizyty personelu Zleceniobiorcy zajmującego się wyjazdami związanymi ze sprzedażą i marketingiem oraz obsługę klientów, prognozowanie, badanie rynku i uzyskiwanie informacji dotyczących popytu, trendów sprzedaży, konkurencji, udziałów w rynku, koordynacji rynku i jego sondażu, nawiązywanie kontaktów z innymi firmami, public relations, reprezentacje i reklamę, zarządzanie planami reklamowymi, zarządzanie personelem, organizacje pracy i organizację funkcjonowania, zarządzanie finansami, zarządzanie marketingiem usług i produktów oraz planowanie strategiczne.