Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 31.03.2009, sygn. ITPP1/443-14/09/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-14/09/AJ

Fakturowanie usług najmu i doręczanie faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2009 r. (data wpływu do organu) uzupełnionym pismem z dnia 30 marca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie fakturowania usług najmu i doręczenia faktur VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 stycznia 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 30 marca 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie fakturowania usług najmu i doręczenia faktur VAT.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia świadczy na rzecz osób fizycznych usługi najmu lokali mieszkalnych oraz pomieszczeń gospodarczych (pralni, suszarni, zabudów korytarzy itp.), których świadczenie od 1 listopada 2008 roku dokumentowane jest fakturami VAT. Faktury za najem lokali, wystawiane zgodnie z art. 106 ustawy o podatku od towarów i usług, są ujmowane w rejestrze sprzedaży oraz w konsekwencji w deklaracji VAT-7. Z tytułu świadczenia usług najmu lokali na rzecz osób fizycznych, Spółdzielnia korzysta ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy pomocy kas rejestrujących, które wynika z pozycji 15 załącznika do rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących - sprzedaż dokumentowana fakturą. Faktury za najem wraz z blankietami opłat co miesiąc są doręczane mieszkańcom za pośrednictwem wyznaczonego do tego celu pracownika. Najemca pisemnie potwierdza odbiór faktury za najem. W przypadku nieobecności najemcy, po kilku nieudanych próbach doręczenia faktury, są one wysyłane za pośrednictwem poczty. Taki sposób działania Spółdzielni spowodował powstanie wysokich kosztów związanych z doręczaniem faktur, a także z ich drukowaniem - faktury drukowane są w dwóch egzemplarzach, z czego oryginał otrzymuje odbiorca a kopia pozostaje w aktach Spółdzielni. Nadmieniamy, że do 31 października 2008 roku Spółdzielnia na początku każdego kwartału doręczała wyłącznie blankiety opłat (z góry na trzy miesiące), które były wrzucane do znajdujących się w budynkach skrzynek pocztowych przypisanych do poszczególnych lokali. Na każdym blankiecie wykazana była kwota czynszu do zapłaty (wynikająca z umowy) oraz termin zapłaty. Faktury za najem lokalu były natomiast wystawiane oraz doręczane osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, tylko w przypadku gdy najemca jej zażądał.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00