Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.03.2009, sygn. ITPB3/423-744/08/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-744/08/MK
Czy koszty naprawy produktu, jakie zostały poniesione przez Spółkę, mogą zostać zakwalifikowane przez nią jako koszty uzyskania przychodu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2008 r. (data wpływu 22 grudnia 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na rzecz kontrahenta w związku z wadami sprzedanych rzeczy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 grudnia 2008 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na rzecz kontrahenta w związku z wadami sprzedanych rzeczy.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka (producent) oraz spółka-pośrednik należą do międzynarodowej grupy kapitałowej.
Spółka dokonała sprzedaży, na rzecz pośrednika, partii produktów przemysłowych