Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2009, sygn. ITPP2/443-1029b/08/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1029b/08/RS
Czy podwykonawcy na terenie Polski, którym Spółka podzleca w całości realizacje wytworzenia część statku zastosują 0% stawkę podatku od towarów i usług na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 3 ustawy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 28 listopada 2008 r. (data wpływu 4 grudnia 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 stycznia 2009 r. (data wpływu 28 stycznia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wykonywanych przez podwykonawców czynności za dostawę towarów (części statków) i zastosowania do niej 0% stawki podatku - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 grudnia 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 26 stycznia 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wykonywanych przez podwykonawców czynności za dostawę towarów (części statków) i zastosowania do niej 0% stawki podatku.
W przedmiotowym wniosku, oraz w piśmie stanowiącym jego uzupełnienie, przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka, nie będąc armatorem morskim, za pomocą najmowanego majątku ruchomego zajmuje się produkcją części do statków na terytorium Polski (na terenie wydzierżawianym nabrzeże stoczni). Spółka zawarła kontrakt z przedsiębiorcą mającym siedzibę i rezydencje podatkową w Holandii, na realizację usługi polegającej na wyprodukowaniu sekcji statku z powierzonego materiału zgodnie z przedłożonym projektem. Kontrahent ten nie jest armatorem morskim. Materiał powierzony to blacha stalowa i inne produkty stalowe, które są dostarczane przez holenderskiego kontrahenta z terytorium innego państwa członkowskiego Wspólnoty Europejskiej lub z państwa trzeciego i wagowo stanowią 90% całej konstrukcji. Od strony wykonawcy są materiały spawalnicze i uzupełnienia wynikających z perturbacji logistycznych. Wykonywana część na wielu etapach produkcji jest kontrolowana przez towarzystwo klasyfikacyjne, na zakończenie której poświadczona jest certyfikatem, co do zgodności z obowiązującymi normami technicznymi. W efekcie prowadzonych prac powstaje część statku podlegająca zamontowaniu na statek morski w kraju zamawiającego. Spółka nie mając własnych mocy przerobowych, podzleca wykonanie całych kompletnych konstrukcji podwykonawcom. Prace te wykonywane są na dzierżawionym przez Spółkę terenie. Odbierany produkt jest złożoną konstrukcją techniczną jak wynika z dokumentacji technicznej częścią do statku morskiego o PKWiU 35.11.24. Czynności wykonywane przez podwykonawców odpowiadają symbolowi PKWiU 28.5. Spółka dla tych czynności nie podaje podwykonawcą swojego numeru NIP nadanego w Polsce. Po wyprodukowaniu danej części statku zamawiający na swój koszt dokonuje jej wywozu do Holandii. Gotowe konstrukcje opuszczają teren kraju niezwłocznie po ich wykonaniu w terminie krótszym niż 30 dni. Świadectwem dokonanego wywozu jest Jednolity Dokument Administracyjny stosowany do poświadczenia wspólnotowego statusu towarów przewożonych poza procedurą tranzytu wspólnotowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right