Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2009, sygn. ITPP2/443-995/08/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-995/08/AK
Czy w rozumieniu art. 83 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku od towarów i usług usługi, które Spółka zamierza świadczyć na rzecz armatora morskiego, służące bezpośrednim potrzebom środków transportu morskiego - o których mowa w pkt 1 przywołanego przepisu - i ich ładunkom, należy traktować jako wykonywanie jednorodnych czynności kontrolnych, dla których ma zastosowanie 0% stawka podatku?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2008 r. (data wpływu 17 listopada 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 stycznia 2009 r. (data wpływu 26 stycznia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług świadczonych na rzecz armatora morskiego, służących bezpośrednim potrzebom środków transportu morskiego i ich ładunkom jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 listopada 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 23 stycznia 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług świadczonych na rzecz armatora morskiego, służących bezpośrednim potrzebom środków transportu morskiego i ich ładunkom.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca zamierza wykonywać między innymi, usługi kontrolne ładunku w łańcuchu transportowym, przeprowadzane na morskich środkach transportu na rzecz armatora morskiego. Będą to usługi służące bezpośrednim potrzebom morskich środków transportu a więc na rzecz armatora morskiego (zgodnie z treścią art. 7 Kodeksu morskiego: Armatorem jest ten, kto we własnym imieniu uprawia żeglugę statkiem morskim własnym lub cudzym") polegające na wykonywaniu jednorodnych czynności nierozerwalnie związanych z ładunkiem - przed rozpoczęciem, w czasie, i po jego załadunku/wyładunku, a także po zakończeniu tych operacji. Przy czym usługa, której przedmiotem jest ładunek przewożony drogą morską służy jednocześnie, w znaczeniu faktycznym i prawnym, bezpośrednim potrzebom środków transportu morskiego, a tym samym świadczona jest na rzecz armatora morskiego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right