Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2008, sygn. IPPP1-443-1531/08-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1531/08-4/AK
prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany w fakturze z tytułu zakupu kompleksowej usługi organizacji konferencji
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko S S.A. Oddział w Polsce, przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2008r. (data wpływu 12 sierpnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktury VAT dokumentującej nabycie kompleksowej usługi organizacji konferencji - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 sierpnia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktury VAT dokumentującej nabycie kompleksowej usługi organizacji konferencji. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 30 października 208r. (data wpływu 4 listopada 2008r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu Nr IPPP1-443-1531/08-2/AK z dnia 23 października 2008r. (odebranym przez Stronę w dniu 28 października 2008r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
S S.A. Oddział w Polsce (dalej: S lub Spółka) jest podmiotem wchodzącym w skład międzynarodowej grupy kapitałowej S-P (dalej: SP) będącej producentem najwyższej jakości innowacyjnych produktów leczniczych, które dystrybuowane są również na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
S w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, polegającej m.in. na reklamie produktów leczniczych, organizuje szereg konferencji oraz kongresów naukowych (dalej: Konferencje) skierowanych do osób uprawnionych do wystawiania recept. Konferencje te, oprócz walorów naukowych, mają także na celu promocję S, jej produktów oraz informowanie lekarzy o zakresie działalności Spółki. Działalność taka, zgodnie z art. 52. ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001r. - Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2008r., nr 45, poz. 271, dalej: Prawo Farmaceutyczne) stanowi dozwoloną formę reklamy produktów leczniczych w Polsce.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right