Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2008, sygn. IPPP1/443-1849/08-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1849/08-2/SM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22.09.2008 r. (data wpływu 29.09.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENE

W dniu 29.09.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Sxxxxx Xxxxxx Polska Sp. z o.o. (zwana dalej Spółką) prowadzi działalność w zakresie reklamy produktów leczniczych sprzedawanych przez grupę Sxxxxx na terenie Polski. Usługi Spółki polegają na podejmowaniu różnorodnych czynności przewidzianych w szczególności przepisami ustawy Prawo farmaceutyczne i skierowanych do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz osób odpowiedzialnych za zaopatrzenie w produkty lecznicze. Czynności te w znacznej części wykonywane są przez zatrudnionych przez Spółkę przedstawicieli medycznych/handlowych, którzy działają na terenie całej Polski zajmując się m.in. organizacją spotkań promocyjnych dla lekarzy i osób zajmujących się dystrybucją leków, przekazywaniem broszur gadżetów reklamowych, itp. Przedstawiciele ci dokonują także zakupu, niezbędnych do świadczenia usług przez Spółkę, towarów i usług od podmiotów trzecich przyjmując faktury VAT dokumentujące te zakupy. W związku z tym, że przedstawiciele medyczni/handlowi działają na terenie całej Polski, również w różnych miejscach kraju dokonują zakupów towarów i usług, przyjmując faktury VAT zakupowe. Faktury te następnie zgodnie z procedurą obowiązującą w Spółce przekazywane są do siedziby Spółki w Wxxxxxxxx, gdzie mieści się także dział finansowo-księgowy Spółki odpowiedzialny m.in. za rozliczenia w zakresie podatku VAT. W związku z tym, że przekazywanie faktur zajmuje pewien czas, Spółka wprowadziła zasadę, zgodnie z którą dopiero w momencie wpływu do siedziby Spółki w Wxxxxxxxx jest na fakturach przystawiana pieczęć z bieżącą datą jako datą otrzymania faktury. Dopiero bowiem wówczas istnieje możliwość ujęcia tych faktur w ewidencji księgowej i podatkowej Spółki. Spółka zamierza przyjętą procedurę stosować także w przyszłości (zdarzenie przyszłe).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00