Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2008, sygn. IPPP2/443-1443/08-4/PW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1443/08-4/PW
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25.09.2008r. (data wpływu 29.08.2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 21.11.2008r. (data wpływu 24.11.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu podatku dla przedstawicielstwa podmiotu zagranicznego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 września 2008r. wpłynął w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu podatku dla przedstawicielstwa podmiotu zagranicznego. Wezwaniem z dnia 14 listopada 2008r., doręczonym w dniu 18 listopada 2008r., wezwano Wnioskodawcę do dołączenia dokumentu potwierdzającego prawo do podpisu. Wniosek uzupełniono dnia 21 listopada 2008r. (data wpływu 24 listopada 2008r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Przedsiębiorca zagraniczny spółka B A/S z siedzibą w Danii utworzyła swoje przedstawicielstwo z siedzibą w W. W ramach utworzonego przedstawicielstwa prowadzi działalność w zakresie reklamy i promocji produktów oferowanych przez podmiot zagraniczny. Z tytułu prowadzonej przez przedstawicielstwo na terytorium RP działalności promocyjnej przedsiębiorca zagraniczny ponosi wymierne koszty. Oprócz zwyczajnej działalności promocyjno marketingowej, działalność przedstawicielstwa koncentruje się w głównej mierze na uczestnictwie w organizowanych na terytorium całego kraju targach promocyjnych. Uczestnictwo w takich imprezach generuje koszty min. takie jak: opłaty od wynajmu odpowiedniego stanowiska, koszty zatrudnienia personelu, przygotowania materiałów promocyjnych, dojazdu do właściwego miejsca, przeprowadzenia odpowiednich prezentacji oraz inne opłaty które przedsiębiorca zagraniczny ponosi przy nabywaniu towarów i usług na terytorium RP (koszty prowadzenia biura, media etc.)
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right