Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2008, sygn. IPPP2/443-1388/08-2/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1388/08-2/AZ

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług polegających na ochronie i konwojowaniu wartości pieniężnych oraz serwisowaniu bankomatów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność w zakresie usług konwojowania (transportu) wartości pieniężnych oraz usług w zakresie ochrony. Ponadto Spółka w ramach zawieranych umów o ochronę i konwojowanie wykonuje dwa rodzaje serwisów bankomatów:

  • tzw. serwis I - go stopnia FLM-FIRST LINE MAINTENANCE
  • tzw. serwis II - stopnia, czyli asysta ochrony, SLM-SECOND LINE MAINTENANCEE.

Czynności te są ujęte zawsze w umowach ze Spółką, a więc w zakresie ochrony i zazwyczaj stanowią odrębną pozycję cennikową.

FLM obejmuje głównie następujące czynności:

  • resetowanie bankomatu,
  • usuwanie blokady czynnika kart,
  • usuwanie zatorów gotówki (usuwanie zaciętych banknotów),
  • sprawdzanie łączności i poprawności działania bankomatu,
  • ocena ogólnego stanu technicznego bankomatu, zwłaszcza pod kątem wandalizmu i instalacji urządzeń wykorzystywanych do działań nieuprawnionych lub przestępczych,
  • sprawdzenie poprawności działania i uzupełnienie papieru w drukarce,
  • usunięcie zakleszczonej karty w czytniku kart,
  • usunięcie blokady shuttera,
  • sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie oznakowania bankomatu,
  • sprawdzenie wyświetlanych przez bankomat ekranów operacyjnych i reklamowych,
  • podejmowanie kart zatrzymanych w bankomatach,
  • kopiowanie dziennika elektronicznego na dyskietkę,
  • instalacja ekranów reklamowych z dyskietek,
  • ewentualnie wykonanie drobnych prac porządkowych wokół bankomatu.

Aby mówić o serwisie I-go stopnia (FLM) wystarczy wykonanie tylko jednej z wyżej wymienionych czynności: nie muszą one występować łącznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00