Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2008, sygn. IPPP1/443-1754/08-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1754/08-2/PR

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z tytułu nabycia towarów i usług nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów ze względu na przekroczenie określonego w przepisach o podatku dochodowym limitu reprezentacji i reklamy niepublicznej w wysokości 0,25% przychodów w okresie od 1 maja 2004 r. do dnia 31 grudnia 2006 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest producentem i dystrybutorem wyrobów tytoniowych (papierosów, tytoniu do palenia itp.). W celu wsparcia własnej sprzedaży Spółka w latach 2004-2006 poniosła różnego rodzaju wydatki na działalność marketingową polegającą na nieodpłatnym świadczeniu usług lub nieodpłatnym wydawaniu towarów. W części wydatki te kwalifikowane były na gruncie podatku dochodowego przez Spółkę jako reprezentacja i reklama niepubliczna (limitowana). Wydatki te przekraczały w trakcie roku podatkowego 0,25% przychodów Spółki.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku nieodpłatnego świadczenia usług związanych z prowadzoną działalnością, wydań prezentów o małej wartości oraz drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, w okresie od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 31 grudnia 2006 r. Spółka była uprawniona do odliczania podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z wymienionymi czynnościami, w sytuacji, gdy wydatki na te towary i usługi nie stanowiłyby dla Spółki kosztów uzyskania przychodów ze względu na przekroczenie określonego w przepisach o podatku dochodowym limitu reprezentacji i reklamy niepublicznej w wysokości 0,25% przychodów...

Zdaniem Wnioskodawcy, biorąc pod uwagę brzmienie art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), w przedstawionym stanie faktycznym Spółka będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z nieodpłatnym świadczeniem usług związanych z prowadzoną działalnością, wydaniem prezentów o małej wartości oraz drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, w okresie od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 31 grudnia 2006 r., w sytuacji, gdy wydatki na te towary i usługi nie stanowiłyby dla Spółki kosztów uzyskania przychodów ze względu na przekroczenie określonego w przepisach o podatku dochodowym limitu reprezentacji i reklamy niepublicznej w wysokości 0,25% przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00