Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2008, sygn. IPPP1/443-1518/08-4/RK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1518/08-4/RK
W jaki sposób rozliczyć podatek należny od nagród przekazywanych zwycięzcom konkursu, które nie spełniają przesłanek wynikających z art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2008 r. (data wpływu 8 sierpnia 2008 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 września 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 sierpnia 2008 r. wpłynął ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 24 września 2008 r. o udzielenie pisemnej interpretacji dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnego przekazania nagród.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Przedmiotem działalności Wnioskodawcy, który jest zarejestrowanym podmiotem dla celów podatku od towarów i usług jest działalność deweloperska. W związku z prowadzoną działalnością Wnioskodawca organizuje konkursy. Uczestnikami różnych konkursów mogą być:
- osoby (tzw. polecające), które polecają innej osobie zakup mieszkania od Wnioskodawcy, a osoba polecona wpłaci co najmniej I ratę na mieszkanie,
- osoby, które co najmniej podpiszą umowę przedwstępną na zakup mieszkania i wpłacą I ratę.
Przedmiotem konkursu są zagadnienia związane z działalnością Wnioskodawcy. W ramach konkursu uczestnikom przekazywane są różne nagrody: nagroda główna, narody I i II stopnia. Są to m.in. bilety do teatrów, sprzęt RTV, rowery. Towary (nagrody) są nabywane przez Wnioskodawcę wyłącznie w celu nieodpłatnego przekazania uczestnikom w ramach konkursów. Konkurs służy uatrakcyjnieniu sprzedaży, propagowaniu dobrego imienia firmy, a w konsekwencji jego celem jest zwiększenie sprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right