Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2008, sygn. IPPP2-443-1200/08-2/SAP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-1200/08-2/SAP
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Instytutu, przedstawione we wniosku z dnia 23.07.2008 r. (data wpływu 28.07.2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupie towarów i usług wykorzystywanych przy realizacji projektu badawczego, współfinansowanego ze środków 7 Programu Ramowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 lipca 2008 r. został złożony w/w wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupie towarów i usług wykorzystywanych przy realizacji projektu badawczego, współfinansowanego ze środków 7 Programu Ramowego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Instytut, jako członek Konsorcjum, współuczestniczy w realizacji projektu współfinansowanego środkami 7 Programu Ramowego, Działania nr 3 Inteligentny nadzór i bezpieczeństwo granic, Zagadnienie 3.2 SEC-2007-3.2-02 System nadzoru nieuregulowanych granic lądowych (dalej Program). Realizowany przez Instytut projekt T (akronim T) uzyskał wsparcie w ramach programu szczegółowego Cooperation (Współpraca) mającego na celu wspieranie ponadnarodowej współpracy naukowo-badawczej w wybranych obszarach tematycznych. Tym obszarem, jest obszar bezpieczeństwa, działanie: Inteligentna obserwacja i bezpieczeństwo granic, wzmocnienie skuteczności i sprawności systemów, sprzętu, narzędzi i procesów oraz metod szybkiej identyfikacji łącznie z kwestiami kontroli i obserwacji granic (lądowych i morskich). Głównym założeniem projektu T jest opracowanie i sprawdzenie (w warunkach naturalnych) innowacyjnej koncepcji mobilnego, modularnego, skalowalnego, autonomicznego i łatwego w adaptacji systemu do ochrony europejskich granic. Konwencjonalne systemy ochrony granic są w głównej mierze oparte na kosztownych obiektach naziemnych, umieszczonych wzdłuż całej długości granicy, używanych wyłącznie do obserwacji, wykrywania i ostrzegania. Ta infrastruktura jest uzupełniona patrolami ludzkimi, w miejscach gdzie dostęp do linii granicznej jest możliwy. System opracowany w ramach projektu T będzie bardziej uniwersalny, wydajny, elastyczny i efektywny kosztowo. Kompletny system składa się z pojazdów bezzałogowych, zarówno naziemnych jak i powietrznych. nadzorowanych przez centrum dowodzenia i sterowania, jednakże w projekcie Tnajwiększy nacisk zostanie położony na zastosowanie UGV (Unmanned Ground Vehicle bezzałogowy pojazd naziemny), komunikacji oraz możliwości dowodzenia i sterowania. W ramach projektu zostanie zbudowany demonstrator technologii zrobotyzowany system ochrony granic wraz z mobilnym stanowiskiem dowodzenia i podsystemem łączności. Demonstrator ten będzie oparty na zastosowaniu gotowych półproduktów, zaś jego wartością dodaną będzie integracja umożliwiająca założoną funkcjonalność. Po wytworzeniu demonstratora badana będzie jego funkcjonalność oraz sprawdzana teza możliwości zastosowania technologii dostępnych na rynku i wytworzonych w projekcie na potrzeby inteligentnej ochrony nieuregulowanych granic lądowych. W ramach prowadzonych prac badawczych zostaną wytworzone poszczególne elementy systemu stanowiące gotowe rozwiązania techniczne. Umowa ustanawiająca zawiązanie konsorcjum mającego na celu realizację projektu stanowi, iż wytworzone w ramach projektu rozwiązania cząstkowe mogą być komercjalizowane na podstawie odsprzedaży licencji na zasadach rynkowych. Kosztami tego projektu będą w Instytucie wynagrodzenia pracowników z narzutami, zakupy materiałów, usług i aparatury naukowo-badawczej oraz koszty pośrednie takie jak amortyzacja, energia, administracja.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right