Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2008, sygn. IPPP1-443-1313/08-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1313/08-2/MP

czy w przypadkach opisanych W punkcie 1.1 Bonusy wypłacane podmiotom krajowym stanu faktycznego ma miejsce świadczenie usług (które powinno być dokumentowane fakturami VAT) pomiędzy Odbiorcami (tj. podmiotami świadczącymi usługi) a Spółką (beneficjentem świadczenia), z tytułu których C. wypłaca Odbiorcom dodatkowe wynagrodzenie (premie pieniężne, bonusy) ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 08 lipca 2008 r. (data wpływu 10 lipca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 lipca 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny :

1.1 Bonusy wypłacane podmiotom krajowym.

Spółka C. prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji produktów kosmetycznych. W ramach współpracy handlowo - dystrybucyjnej, Spółka dokonuje dostaw swoich produktów na rzecz krajowego kontrahenta (dalej jako: Odbiorca lub .Partner).

Na podstawie stosownych porozumień, zawieranych w formie pisemnych umów lub aneksów do umów handlowo - dystrybucyjnych, jak również w drodze innych ustaleń handlowych (w tym ustnych porozumień), strony wprowadziły mechanizmy handlowe, na podstawie których Spółka jest zobowiązana do wypłaty Odbiorcom określonych kwot pieniężnych (nazywanych m.in. jako premie pieniężne, bonusy, wynagrodzenia za dokonywanie przez Odbiorców czynności), po ziszczeniu się określonych warunków, wskutek wystąpienia określonych zdarzeń lub w zamian za określone zachowanie po stronie Odbiorcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00