Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2008, sygn. IP-PB3-423-1089/08-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-1089/08-2/KB

Czy wydatki, które zostały już poniesione i które jeszcze będą ponoszone, na szkolenia organizowane w związku z wdrażaniem nowego oprogramowania stanowią koszt uzyskania przychodu bezpośrednio w dacie ich poniesienia?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.06.2008r. (data wpływu 03 lipca 2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03 lipca 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przestawiony następujący stan faktyczny:

X w ramach zawartej z dostawcą umowy dokonuje zakupu oprogramowania komputerowego Systemu Y. Składa się on z oprogramowania użytkowego, interfejsu do Z i oprogramowania administracyjnego. Zakup oprogramowania wraz z dokumentacją ma na celu wsparcie świadczenia usług i pracy sieci sprzedaży X. Proces nabycia licencji jest złożony i obejmuje: dostawę wraz z udzieleniem licencji generalnej, instalację, parametryzację, wdrożenie, administrowanie, serwisowanie i zapewnienie możliwości rozwoju systemu. Prace wdrożeniowe są również wieloetapowe i obejmują: wdrożenie pilotażowe i eksploatacyjne oprogramowania oraz cykl szkoleń pracowników X. Warsztaty podzielone są na cztery moduły:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00