Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2008, sygn. IPPP1-443-1456/08-2/RK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1456/08-2/RK
Czy czynności nieodpłatnego przekazania przez Spółkę towarów w ramach akcji promocyjno-reklamowych na rzecz obecnych i potencjalnych klientów w okresie od 1 czerwca 2005 r. podlegają opodatkowaniu VAT, przy założeniu, że Spółka dokonuje odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie tych towarów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 22.07.2008 r. (data wpływu 31.07.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach akcji promocyjno-reklamowej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31.07.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach akcji promocyjno-reklamowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka jest producentem wódki oraz dystrybutorem wielu alkoholi innych producentów. Główne przedmioty działalności Spółki to produkcja alkoholu, handel hurtowy oraz handel detaliczny alkoholem. Wytwórnia jest przede wszystkim producentem alkoholi luksusowych ulokowanych w najwyższym segmencie rynku (np. ......). Ma to istotny wpływ na charakter działań promocyjno-reklamowych wspierających aktualną sprzedaż, a także jej rozwój. Istotnym czynnikiem kształtującym charakter promocji i reklamy prowadzonych przez Spółkę są ograniczenia prawne związane z publiczną reklamą i promowaniem alkoholu. Spółka prowadzi działania promocyjne i reklamowe skierowane do odbiorców hurtowych, odbiorców detalicznych (w tym kupujących produkty Spółki pośrednio przez hurtownie) oraz odbiorców indywidualnych kupujących wyroby Spółki w sklepach detalicznych (w tym w sklepach detalicznych należących do Spółki). Istotnym odbiorcą wyrobów Spółki są lokale gastronomiczne, które również są odbiorcami akcji promocyjnych Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right