Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2008, sygn. IP-PB3-423-892/08-2/KR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-892/08-2/KR

Czy wymienione przez Spółkę w stanie faktycznym koszty ponoszone przez L Sp. k. można uznać za koszty inne niż bezpośrednio związane z osiąganymi przychodami (dalej: koszty pośrednie)? Czy poprawne jest zaklasyfikowanie kosztów: kosztu nabycia sprzedanych towarów, kosztu nie zamortyzowanej wartości początkowej środków trwałych przy ich zbyciu, najmu nieruchomości (sklepy, magazyny, biura), w których jest prowadzona działalność L Sp. k., jako kosztów bezpośrednia związanych z uzyskiwanymi przez L Sp. k. przychodami? Czy koszty pośrednie, a dotyczące okresu dłuższego niż rok podatkowy, w części dotyczącej bieżącego roku podatkowego można rozpoznać jednorazowo w miesiącu ich poniesienia (zaksięgowania), czy też w dwóch częściach: pierwsza część w roku podatkowym, a druga część (dotycząca następnego roku podatkowego) jednorazowo w pierwszym miesiącu następnego roku podatkowego? Czy w takiej sytuacji istotny jest rok podatkowy przyjęty przez L Sp. k., czy też rok podatkowy Spółki? Czy kwota nie zaksięgowanych (w ogóle lub w innym okresie), ale zapłaconych kosztów - rozpoznawana podatkowo metodą kasową (w momencie zapłaty), np. wynagrodzenie zapłacone z góry za okres np. kilku lat odsetki od pożyczki (których wartość nie zwiększa wartości początkowej środków trwałych), powinna zostać rozpoznana jako koszt w momencie ich zapłaty, niezależnie od rachunkowego ujęcia w księgach (daty i sposobu księgowania)? Czy koszty pośrednie, poniesione (zaksięgowane) w roku podatkowym, które dotyczą nabycia usługi lub towaru w rozumieniu ustaw o VAT, realizowanych w następnym roku podatkowym, mogą być uznane za koszt podatkowy jednorazowo w bieżącym roku podatkowym, w miesiącu, na który została zaksięgowana otrzymana przez L Sp. k. faktura VAT? Czy zgodnie z treścią art. 15 ust. 4e możliwe jest uznanie za dzień poniesienia kosztu, dnia na który L Sp. k. zaksięguje koszty na podstawie wewnętrznego dokumentu księgowego (inny dowód, o którym mowa w art. 15 ust. 4e Ustaw o PDOP), który dokumentuje zobowiązania L Sp. k. wobec kontrahentów, lecz nie jest fakturą ani rachunkiem (tzw. zobowiązania niefakturowane)?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00