Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2008, sygn. IPPP1-443-1178/08-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1178/08-2/JF

Czy postępowanie polegające traktowaniu premii sprzedażowych jako usługę jest poprawne w świetle przedstawionego stanu faktycznego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 11.06.2008 r. (data wpływu 16.06.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16.06.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka zawarła umowy współpracy z kontrahentami sprzedającymi leki. Zakładają one, że kontrahent otrzyma premię za osiągnięcie ustalonego w umowie pułapu zakupów oraz terminowe regulowanie należności, która będzie rozliczana w miesięcznych okresach rozliczeniowych. Premię ustała się przy użyciu wskaźnika wyrażonego w procentach, który odnoszony jest do wartości netto zakupów towarów w danym miesiącu. Przyznawane kontrahentom premie pieniężne dla celów podatku od towarów i usług traktowane są przez Spółkę jako zapłata za usługi, których jest ona beneficjentem. Rozliczenia z kontrahentami są prowadzone w oparciu o wystawiane przez nich faktury VAT. Spółka powzięła jednak wątpliwość, czy takie postępowanie jest prawidłowe, w obliczu pojawienia się wyroków sądów mówiących o tym, iż należy traktować premie jako rabat i dokonywać korekt faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00