Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2008, sygn. IPPP1-443-666/07-5/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-666/07-5/IZ
W odpowiedzi na wezwanie Sp. z o.o., z dnia 27.03.2008 r. (data wpływu 31.03.2008 r.) do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę indywidualnej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 28.02.2008 r. znak. IPPP1-443-666/07-3/IZ, złożone na podstawie art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działając w imieniu Ministra Finansów wyjaśnia, co następuje:
W wyniku ponownej analizy sprawy, z uwzględnieniem zarzutów przytoczonych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa, znaleziono podstawy do zmiany w/w indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.
W treści zarzutów zawartych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa Strona podnosi, iż otrzymana interpretacja indywidualna narusza:
- art. 83 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług poprzez dokonanie jego interpretacji wbrew wykładni językowej,
- art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej poprzez brak uzasadnienia prawnego negatywnej oceny stanowiska podatnika,
- art. 14c § 2 Ordynacji podatkowej poprzez brak uzasadnienia prawnego przedstawionego w interpretacji stanowiska, w szczególności:
- nie odniesienie się i pominięcie istotnych elementów stanu faktycznego i prawnego opisanych we wniosku a odnoszących się do specjalnych reżimów obsługi cywilnych silników odrzutowych,
- pominięcie argumentacji i nie uwzględnienie w interpretacji wskazanych przez wnioskodawcę przepisów prawa wspólnotowego odnoszących się do analizowanego problemu.
W uzasadnieniu złożonego wezwania Podatnik wskazuje, iż przedmiotem interpretacji podatkowej jest przepis artykułu 83 ust 1 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług, który stanowi, że stawkę podatku w wysokości 0 % stosuje się do importu środków transportu lotniczego używanych w lotnictwie cywilnym do wykonywania głównie transportu międzynarodowego o masie własnej przekraczającej 12 ton oraz części zamiennych do nich i wyposażenia pokładowego przywożonego przez ich użytkownika docelowego, posiadającego świadectwo kwalifikacyjne wydane przez polski organ nadzoru lotniczego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right