Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2008, sygn. IPPB1/415-421/08-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-421/08-2/JK
Czy koszty związane z remontem (ścianki działowe, malowanie, kładzenie podłóg, oświetlenie), wyposażaniem (meble: kanapy, biblioteczka, biurko, krzesła, stół) i zaadaptowaniem powierzchni domu wydzielonej i przeznaczonej wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone bezpośrednio do kosztów firmy czy należy je uznać za środek trwały nazywany inwestycją w obcym środku trwałym i po oddaniu do użytkowania wliczać w koszty tylko amortyzację ?Czy do zaliczenia tych wydatków potrzebna jest umowa użyczenia, czy wystarczy oświadczenie o przekazaniu na potrzeby firmy wydzielonej powierzchni domu? Co z podatkiem VAT czy powinnam go wykazać w deklaracji VAT-7 w rubryce podatek naliczony związany z zakupem środków trwałych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani, przedstawione we wniosku z dnia 09.04.2008 r. (data wpływu 11.04.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości:
- zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z remontem niewykończonych pomieszczeń w budynku mieszkalnym jest nieprawidłowe,
- zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zakupem wyposażenia -
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right