Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.05.2008, sygn. IP-PB3-423-197/08-6/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-197/08-6/MS
( w nawiasach podano oznaczenia przyjęte przez Spółkę):
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 21.12.2007r. (data wpływu 27.12.2007r.), uzupełnionego pismem z dnia 22.02.2008r. (data wpływu 27.02.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie rozliczeń podatku oraz skutków podatkowych w zakresie ustawy z dnia 1 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa przy podziale Spółki przez wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa w świetle sukcesji podatkowej częściowej określonej w art. 93c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27.12.2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie rozliczeń podatku oraz skutków podatkowych w zakresie ustawy z dnia 1 grudnia 1995r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa przy podziale Spółki przez wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa w świetle sukcesji podatkowej częściowej określonej w art. 93c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następując zdarzenie przyszłe.
Uwarunkowania prawno-gospodarcze
Do lipca 2004 r. X X S.A. (dalej: X S.A lub Spółka, dawniej: X S.A.) prowadziła działalność gospodarczą w dwóch zasadniczych obszarach, tj.: zajmowała się działalnością przesyłową jako Operator Systemu Przesyłowego (OSP) oraz działalnością w zakresie obrotu energią elektryczną. W związku z wymogami prawa Unii Europejskiej, w szczególności Dyrektywy UE z dnia 26 czerwca 2003 r. (2003/54/WE), zaistniała konieczność wyodrębnienia z X S.A. działalności w zakresie przesyłu energii - zgodnie z treścią art. 10 tej dyrektywy OSP powinien być niezależny w sensie prawnym, organizacyjnym oraz decyzyjnym od jakiejkolwiek działalności niezwiązanej z przesyłem energii.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right