Interpretacja indywidualna z dnia 22.04.2008, sygn. IPPB2/415-148/08-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-148/08-2/JK
Jaki okres powinien wykazywać płatnik w informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy przy tak dokonywanych wypłatach?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17.01.2008 r. (data wpływu 22.01.2008 r. ) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia okresu jaki powinien wykazywać płatnik w informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22.01.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia okresu jaki powinien wykazywać płatnik w informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest agencją pracy tymczasowej w rozumieniu ustawy z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnieniu pracowników tymczasowych. W ramach usług świadczonych dla klientów zatrudnia pracowników na podstawie umów o pracę na czas określony. Umowy takie mogą następować bezpośrednio po sobie, ale również mogą być oddzielone przerwami. Dla przykładu pracownik może pozostawać w stosunku pracy od 1 grudnia 2007 r. do 14 grudnia 2007 r. a następnie od 16 grudnia 2007 r. do 31 grudnia 2007 r. Jednakże wynagrodzenie za poszczególne okresy umowy o pracę podlega zsumowaniu i jest wypłacane raz w miesiącu z dołu, do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy. W innej sytuacji pracownik może być zatrudniony dwa miesiące, a już po ustaniu zatrudnienia, miesiąc później może być mu wypłacona premia. Możliwa jest również sytuacja, w której pracownik jest zatrudniony na podstawie kilku umów o pracę w jednym miesiącu oraz na podstawie umowy zlecenia w kolejnym miesiącu. Wypłaty z obu tytułów przypadają wówczas w tym samym miesiącu.