Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.04.2008, sygn. IP-PP2-443-516/08-6/KCH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-516/08-6/KCH

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2008r. (data wpływu 17 marca 2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie premii pieniężnej (stan przyszły piąty) - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 marca 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w przedstawionym poniżej opisie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny

Wnioskodawca udziela swoim kontrahentom szereg premii pieniężnych i bonusów w ramach wiążących ją z tymi kontrahentami umów. Premie są przyznawane na podstawie różnorodnych kryteriów, stanowiących opisane niżej odrębne zdarzenia przyszłe.

Jedną z przyznawanych premii jest premia wynikające z Q (Q). Umowa zawierana jest z przedstawicielami handlowymi wnioskodawcy, przewiduje udzielenie przedstawicielowi handlowemu określonej premii w wysokości zależnej od ilości zafakturowanych pojazdów marki Y w danym okresie. Kryterium przyznania premii pieniężnej jest ocena działalności polegającej na oferowaniu pojazdów, czyli ustalenie czy został wykonany plan sprzedażowy pojazdów określonej klasy, jak również określona działalność marketingowa, polegająca na zorganizowaniu w szczególności dni otwartych serwisu, wyjazdu z klientami do fabryki, a także określone działania organizacyjne dotyczące pracy biura handlowego. Zgodnie z preambułą do umowy, ma ona na celu pokazanie działań dealera w określonych powyżej zadaniach, wpływających na efektywne i odpowiednie funkcjonowanie w sferze sprzedaży i dostaw produktów. Zatem celem umowy jest ocena wykonywania zobowiązań względem wnioskodawcy, a nie dodatkowe zobowiązanie przedstawiciela handlowego do zachowań nieobjętych podstawową umową wiążącą strony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00