Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2008, sygn. IP-PB3-423-320/08-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PB3-423-320/08-2/DG
W którym momencie należy zaliczyć koszty reklamy (wydatki marketingowe) do kosztów uzyskania przychodów? W którym momencie należy zaliczyć koszty wynagrodzeń przedstawicieli handlowych (część stała wynagrodzenia przedstawicieli handlowych) oraz funkcjonowania (utrzymania) biur sprzedaży do kosztów uzyskania przychodów? W którym momencie należy zaliczyć koszty prowizji wypłacanych przedstawicielom handlowym od zawartych umów przedwstępnych sprzedaży lokali mieszkalnych (część zmienna wynagrodzenia przedstawicieli handlowych) do kosztów uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 02.01.2008r. (data wpływu 18.02.2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie:
- momentu zaliczenia wydatków na reklamę do kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe,
- momentu zaliczenia wydatków na wynagrodzenie zasadnicze dla przedstawicieli handlowych oraz wydatków na funkcjonowanie biur sprzedaży do kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe
- momentu zaliczenia wydatków na prowizje dla przedstawicieli handlowych do kosztów uzyskania przychodów - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 lutego 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia wydatków na reklamę, wynagrodzenia dla przedstawicieli handlowych oraz wydatków na funkcjonowanie biur sprzedaży za koszty uzyskania przychodów.